veilig aangekomen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sven/Jip Brug/Dorrestein - WaarBenJij.nu veilig aangekomen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sven/Jip Brug/Dorrestein - WaarBenJij.nu

veilig aangekomen

Blijf op de hoogte en volg Sven/Jip

17 Oktober 2012 | Peru, Cuzco

Het was een lange tocht maar we zitten nu toch echt aan de andere kant van de wereld in Cusco. Na ongeveer 15 uur vliegen zijn we van Amsterdam via Madrid en Lima in Cusco aangekomen. Met toch een behoorlijke spanning in de benen namen we afscheid van iedereen op schiphol. Jip kreeg het voor mekaar om de spanning en zenuwen nog iets te vergroten door zijn paspoort al kwijt te raken nadat we door de douane heen waren. Met ons hart in onze keel begonnen we onze zoektocht en gelukkig vonden we de paspoort weer snel. Dat hebben we ook weer gehad.... Dus we zaten (nog natrillend) te wachten op onze vlucht naar Madrid en kon onze reis echt beginnen. Eenmaal in Cusco aangekomen stond onze taxi al klaar en die bracht ons naar ons hostel. Volgens Jip is het verkeer hier niet zo erg als in Egypte maar voor mij was het genoeg om toch maar mijn gordel goed vast te doen. De auto´s scheuren door elkaar heen en het lijkt een gewoonte om naar elkaar te toeteren als begroeting maar ook wanneer je een bijna aanrijding hebt. Na de taxi rit moesten we nog een stukje omhoog lopen en we konden direct de hoogte voelen. Als een stel oude opa-tjes slenterden we omhoog en waren we dan eindelijk op het eindstation. Hier kregen we een speciaal soort thee iets van cocathee dat goed is tegen de hoogteziekte.
Maar goed verder over ons hostel. Een wereld ging voor ons open. Echt een prachtig hostel, mooie kamers en echt geweldige mensen. De eerste backpacker schreeuwde het al luid uit "He look over there, new guys!!" Iedereen stelde zich voor aan ons en voor we het wisten waren we met een hele club mensen aan het praten en waren de eetsafspraken al gemaakt. Diezelfde avond zijn we met zijn alle wezen eten. Super gezellig, lekker en enorm goedkoop. Voor 10 soles hebben we een drie gangen maaltijd genuttigd. Dit is ongeveer 3 euro. Ook de panfluitband ontbrak niet in het restaurant. Zo zijn we met een gevulde maag en een goed gevoel in bed gestapt om onze jetlag weg te slapen. Want het was voor ons gevoel ondertussen al 5 uur in de ochtend. Heerlijk geslapen, jetlag weg en we hebben enorm veel zin in onze eerste Spaanse les.

• 17 Oktober 2012 - 16:27

Bart:

Mooi verhaal mannen!!!

Egypte was helemaal niet zo erg joh!!!!!

Veel plezier!

Bart

• 17 Oktober 2012 - 16:33

Steef:

Jalooeeeers! Behalve op de panfluitband dan, jouw favoriet, haha!
    Succes met Spaans, ouwe talenknobbel;)

Xx

• 17 Oktober 2012 - 19:22

Redmar:

Panfluitband, Patfluitband
    Jullie in Peru en ik aan de zwembadrand...

(Melodie van Hans Teeuwen, Ha die hebben jullie daar niet he ;))

Veel plezier boys en jullie verslagen worden met veel vermaak gelezen in huize Kors/Poortstra dus keep up the good work.

Ook namens Ber en Jer,

Adios Amigos

• 17 Oktober 2012 - 19:43

Eef En Mir:

He luitjes,

Super zo'n 'dagboek' om te lezen. Dagboek is lekker ouderwets, dus dat is handig voor opa en oma. Jullie verslagen zullen we uitprinten voor nummer 49 zodat ook zij alles van jullie reis kunnen volgen. Wij hebben onze Spaanse docent in de buurt. Dus binnenkort kunnen jullie een Spaans berichtje van ons ontvangen.

Veel plezier en fun!

Eef en Mir

• 17 Oktober 2012 - 21:12

Joram:

Goed om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen en het nu al naar de zin hebben! De plek waar jullie zitten ziet er mooi uit, zowel hostel als omgeving. "...om onze jetlag weg te slapen", luxe probleempje hoor. ;) Verder sluit ik me aan bij de heren Kors en Poortstra. Mucha suerte met de Spaanse les. Veel plezier de komende tijd.

Liefs

Xx

• 20 Oktober 2012 - 16:30

Rietenkees:

Hartstikke goed dat na aankomst alles er zo goed uitzag.dat begint goed succesverder

• 31 Oktober 2012 - 13:51

Riet En Kees:

Hoi Sven en Jip
    Sven van harte gefeliciteerd met je verjaardag
    Maak en samen met Jio een mooie dag van .
    Niet TEVEEL bier want dat kost een prettige dag.
    Volgende bericht zien wij in het Spaans tegemoet.
    Veel plezier verder
    Groetjes Riet en Kees