Rekken en Strekken en de Sacred Valley - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sven/Jip Brug/Dorrestein - WaarBenJij.nu Rekken en Strekken en de Sacred Valley - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sven/Jip Brug/Dorrestein - WaarBenJij.nu

Rekken en Strekken en de Sacred Valley

Blijf op de hoogte en volg Sven/Jip

23 Oktober 2012 | Peru, Cuzco

Daar stonden we dan, onze eerste nacht uitgaan in Cusco. Wat kunnen die Peruanen dansen zeg. Niet normaal. Losse heupjes, salsa dansen en extreem vrolijk. Tsja en wij stonden daar dus, als stijve Hollanders, toch een beetje te verlegen om te dansen. We hebben het wel geprobeerd, maar toch het was een gevalletje ´jezelf voor schut zetten´. Gelukkig was na een lange avond proberen mee te dansen daar onze redding; Wolter Kroes met Viva Holandia knalde door de speakers, het was eindelijk zover om eens op te vallen en de Peruanen te laten zien hoe je moet dansen. Als een stel wilde boeren gingen we tekeer en het resultaat mag er wezen. De Peruanen vonden ons prachtig, enthousiast en wilden de dans moves leren ;] [dat laatste was gelogen] Maar goed Wolter Kroes heeft ervoor gezorgd dat we niet compleet voor schut stonden, maar Jip en ik zijn ons bewust dat we dit geluk niet in iedere kroeg zullen vinden. Dus overwegen we een cursus salsadansen en iedere ochtend rekken en strekken om onze stijve hollandse heupen losser te krijgen. Het resultaat zullen we later vast in ons verslag geven.
We hebben in ieder geval een prachtige nacht gehad. Cusco is echt een backpackers paradise en dat is te zien aan het aantal clubs en kroegen dat ze te bieden hebben. Het is heel gezellig en we vermaken ons prima. Cusco is sowieso een party stad, niet alleen vanwege de hoeveelheid kroegen, maar door de inwoners zelf. Iedere ochtend worden jip en ik gewekt door vuurwerk. Niemand kon ons dit mysterie uitleggen. Maar ik ben nu eindelijk achter het mysterie gekomen. Cusco houdt van feestjes, zoveel zelfs dat ze achter alle gebeurtenissen een feestje plakken. Een geboorte van een kind, een bruiloft, een 2 jarig huwelijk en het opstijgen van de zon. Iedere keer is er dus vuurwerk en een humpa-humpa band om deze gebeurtenissen te vieren. Cusco is kortom een party stad!

We hebben deze week veel Spaanse les gehad. Erg leuk maar toch ook lastig. Het is weer ouderwets woordjes stampen en dat gaat toch moeilijk als je op ´vakantie´bent. Dus na het uitgaan en de lessen was het tijd om de omgeving te verkennen in het weekend. Onze keuze is gevallen op de Sacred Valley. Een vallei die precies de juiste conditities heeft waardoor er 2 tot 3x in het jaar geoogst kan worden. Deze vruchtbare grond is ontdekt door de Inca´s, bij iedereen wel bekend. De Inca´s zijn zich daarom om Cusco gaan vestigen waardoor er dus rondom Cusco zo ontzettend veel ruiines zijn. De Sacred Valley tour heeft ons naar een aantal ruiines gebracht. Zeer indrukwekkend! Het is ongelooflijk hoe die lui zich hebben kunnen vestigen, zo hoog in de bergen met niks anders dan hun handen. De Spaanse kolonisten hebben een hoop verwoest, maar alles wat overgebleven is, was zeer mooi. We zijn in totaal naar 3 ruiines geweest, hoog in de bergen wat prachtige foto´s heeft opgeleverd. Het is moeilijk te omschrijven wat we hebben gezien daarom stop ik mijn verslag ook hier en ga ik heel snel de foto´s uploaden op facebook. Komende week hebben we nog 3 dagen spaanse les, gaan we naar de zoutvelden en Moray en gaat vrijdag eindelijk onze Salkantay trek beginnen. We hebben er zin in!

• 24 Oktober 2012 - 09:22

Desire:

Wat een levendige, leuke verhalen van jullie reis.Ik geniet mee vanuit het Hollandse,
    heb nog veel plezier! adios Desire

Anne Noa:

Haha, rekken en strekken. Ik ben enorm benieuwd naar jullie nieuwe dans moves. Fijn om te lezen, geniet er nog van. X Ann

• 25 Oktober 2012 - 17:34

Riet En Kees:

JA jongens noord Europeanen zijn nu eenmaal stijve mensen.Veel oefenen dan komt het wel goed. Zo te horen vermaken julli je prima en is er genoeg te beleven. Veel plezier verder.Riet en Keess

• 30 Oktober 2012 - 16:39

Tirza:

Ik lig helemaal in een deuk en kan niet wachten op het volgende verslag!! Geniet daar jongens:)! X

• 31 Oktober 2012 - 21:54

Ria En Riemer:

Sven: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. we zijn benieuwd hoe en waar je het gevierd hebt.
    Ik neem er een borrel op en denk aan jullie daar. Ben benieuwd of jullie nicht Iris nog tegen komen.
    Wij wensen jullie een hele fijne reis toe en geniet van jullie verhalen. Groeten Riemer Ria

• 31 Oktober 2012 - 22:28

Thomas:

helden,

Leuk te lezen.
    Vandaag heb ik de hele dag feest gevierd! voor Sven!

Geniet er van en we denken aan jullie!

Kus vanuit Zeist!